Hakkımda

Fotoğrafım
Uşak, Uşak, Türkiye
AR-GE Mühendisi

Change Blog Language

3 Aralık 2013

Sansamp GT2 Tutorial Guitar Pedal

         

SANSAMP GT 2 CLONE YAPIMI

      Tech 21 nyc firmasının Sansamp Gt 2 model pedalı çoğu gitaristin çok sevdiği, ton yelpazesi geniş ve oldukça sıcak seslere sahip bir mini amli'dir. Güzel bir Fender Telecaster ile kulanılacağı gibi sert tonlara sahip Jackson ile de lezzetli tonlar alabilirsiniz




       Ben de devre şemasını ve malzeme listesini bu siteden aldım ve başladım şu adımları uygulamaya. 
       PDF için tıklayınız.

Bu linkteki malzemelerin hepsini Karaköy'de bulunan elektronikcilerden temin ettim ve matkap, havya, perhidrol, tuzruhu vb. malzemeleri saymazsam kutu dahil 70TL gibi bir maliyetle pedalı bitirdim. 

Malzeme Listesi
            Kondansatör                    Direnç                                Pot                      Transistors & ICs
            9 - 0.022 µF                     4 - 1k                          4 - 100k Lin.                     4 - TL072
            2 - 0.047 µF                     1 - 2k2                                                          (or other dual opamp)
            2 - 0.0047 µF                   2 - 3k3                                                                 1 - 2N5088
            6 - 0.01 µF                       1 - 6k2
            1 - 0.1 µF                         11 - 10k
            2 - 220 µF                        10 - 22k
            1 - 560 pF                        2 - 33k
            2 - 220 pF                        4 - 100k
            2 - 2.2 µF                         3 - 330k
            2 - 0.0022 µF                   2 - 1M
            1 - 0.001 µF


       1) İlk olarak PCB'yi lazer yazıcıdan çıkartıp ardından bakır plakete ütüledim. PCB yukarıda vermiş olduğum linkte mevcuttur.


      2) 3'e 1 oranıyla, 3x tuz ruhu ve 1x perhidrol kullanarak gereksiz bakırlar çözüldü ve matkapla delikler delindi.


Bakırlar erimiş ve kartın temizlenmiş hali.


       Matkap olarak; max akım 1A ve 12V DC ile beslediğim ürünü kullandım.


       3)  Malzemeleri yerleştirdim ama film kondansatör kullanmanızı tavsiye ederim , ses sistemlerinde daha güzel sonuçlar veriyor ben karaköy'de istediğim değerlerde film kondansatör bulamadım.



        Heyecanlanmıştım ve hemen test için birkaç süzgeç katına potları yerleştirdim ses alabiliyor muyum diye kontrol ettim. :) eh işte cazır cuzur idareten bir şeyler duyuyordum :)



          Aslında alco switch yerine rotary switch kullanmam gerekiyordu ama onuda bulamayınca alco switch kullandım ve iyi ki de kullanmışım çünkü:


          Rotary switch'in yaptığı solda gösterilen şekilde referans noktaları arasında değişim yapar, ama benim alco switch kullanmam sağdaki şekilde anahtarlama yaparak daha farklı kombinasyonlar elde etmemi sağladı ve bu da daha fazla ses yelpazesi elde etmemi sağladı :)

          Ayrıca genelde ayağımızla bastığımız DPDT anahtarlar kullanılır ama siz biraz daha modüfiye etmek istiyorsanız 3PDT anahtarlardan alıp aç/kapat LED'i ekleyebilirsiniz ve beslemenin " + " ucuna bir adet seri on-off switch bağlayarak adaptörü çıkarmadan pedalı açıp kapatabilirsiniz.

                       1/4" JACK dişi erkek                             DPDT TRUE BYPASS bağlantısı:

ON-OFF SWITCH


3PDT ve LED bağlantısını da vermiş olduğum basit şemadaki kendi devrenize uyarlayabilirsiniz.



Devremi kutulamadan önce, on-off switch ve DPDT True bypass modufiyesini yaptığımı belirteyim.


       Henüz yanlarını kapatamadım kutumun, sığmadı çünkü :) sorun değil. Ekstra gürültüyü azaltmak için izolasyonlu kablo kullanın ve ekranlama yapmayı unutmayın. Ekranlama dediğimiz olay; toprak yüzeyini arttırarak gürültünün minimuma indirilmesidir. Kutunun içine bol bol alüminyum folyo koyabilirisiniz tabi topraktan başka biryere temas ettirmeyiniz. Kutunuz metal ise toprak bağlantısını direk kutuya montajlayarak da ekranlama gerçeklenmiş olur.

Artık çok tatlı gürültüsüz tertemiz bir ses alıyorum :)


SES ÖRNEĞİ 
Distortionların tamamı bu pedaldan kaydedilmiştir



   











         . 


2 yorum:

  1. paylaşım için teşekkürler epey uğraşmıssın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek , siz gibi değerli insanlar okusun diye yazıyoruz. Teşekkürler.

      Sil